KOJE COVID-19 PROMJENE OSTAJU, A KOJE NE

09.12.2020.

Kao što je već više puta istaknuto, brodske kompanije su izuzetno inovativne. Svoju kreativnost su sa zadovoljstvom otkrivali i prije trenutne situacije koja je donijela mnoge izazove kako u ekonomskom smislu, tako i u osobnim emocijama.

Tijekom ovog perioda otišli su još jedan korak dalje i to potvrdili nevjerojatnom spremnošću i fleksibilnošću. Nije ni čudo što neki predsjednici brodskih kompanija vole isticati da se krstarenja trenutno smatraju jednim od najsigurnijih oblika turizma. Naravno, takve izjave se temelje na provjerenim činjenicama i nisu samo dio marketinške reklame kako bi privukli što veći broj putnika.

Sve nove mjere i promjene na brodovima u skladu su sa smjernicama i zahtjevima međunarodnih zdravstvenih organizacija. Njihovi minimalni standardi obično su znatno iznad zdravstvenih i sigurnosnih mjera utvrđenih na nacionalnoj razini, dok ih većina brodara višestruko premašuje dodatnim mjerama.

Mnoge od trenutnih mjera su nužne samo za ovaj prijelazni period te će se neke od njih ukinuti s vremenom. Najvjerojatnije će se neke mjere ukinuti zajedno s uspješnim cijepljenjem i smanjenim vijestima o koronavirusu.

 

Mjere i inovacije koje će vjerojatno ostati

Tehnologija

Razvojem društva u smjeru tehnološkog napretka, sve više ljudi, bez obzira na godine, ima pametni telefon koji je prava riznica raznih vrlo korisnih aplikacija. Tijekom ponovnog pokretanja krstarenja, kada je na brodu bio znatno smanjen broj gostiju, brodari su testirali funkcionalnost i dodatno poboljšali svoje pametne aplikacije do te mjere da su što jednostavniji za korištenje i, prije svega, funkcionalni za korisnike. Iako su ovo možda loše vijesti za one koji radije odlaze na odmor bez ikakvih naprednih uređaja, u budućnosti će vjerojatno biti nužno imati jedan takav uređaj.

Na brodove dolaze i neki već poznati kućanski pametni uređaji s kojima je moguće kontrolirati osvjetljenje, temperaturu, zvuk itd. Vaš će telefon postati pametni kontroler pomoću kojeg ćete moći otvoriti vrata kabine, prilagoditi temperaturu i svjetlost te zatvoriti balkonsku zavjesu itd. Trenutno je ova inovacija već uvedena kod brodara Celebrity Cruises, dok se očekuje ​​da će drugi brodari, slijedeći njihov primjer, u budućnosti možda također zakoračiti u sljedeće stoljeće. Također se planira digitalizacija putnih dokumenata koju mnogi zrakoplovni prijevoznici već koriste. Nije stvar samo u naprednoj ekološkom iskoraku, već je izuzetno korisno jer se vaši dokumenti učitavaju u virtualnom okruženju kojem se može pristupiti od gotovo svugdje.

Aplikacija za pametni telefon smanjuje količinu tiskanog materijala, istovremeno povećavajući informacije, jer uređaj koji obično nosite svugdje sa sobom nudi trenutni pristup raznim informacijama (dnevne novine, popis izleta, radno vrijeme trgovina, barova i restorana, cjenici, uvid u stanje potrošnje). Neki nude i praćenje djeteta putem pametne narukvice.

Sasvim je moguće da QR kodovi ostanu prisutni, uz pomoć kojih ćete vidjeti dnevni meni ili cjenik svakog bara ili restorana.

Prema našem mišljenju, aplikacije brodara imaju veliki potencijal u pogledu iskoristivosti, jer nude sve potrebne informacije za još opušteniji odmor.

 

E-vježba spašavanja

Svatko tko je ikad krstario dobro se sjeća obveznih vježbi spašavanja. Nakon zvučnog signala potrebno je obući prsluk za spašavanje i doći na planirano mjesto za ukrcaj u čamce za spašavanje ili u zajedničke prostorije. Još uvijek možete obući prsluk za spašavanje dok gledate vježbu spašavanja na televizoru u kabini ili na mobitelu. Proces se razlikuje od kompanije do kompanije, ali u osnovi je poprilično sličan. Npr. kompanija Costa predstavila je novu metodu vježbe pod nazivom Smart Safety Drill u kojoj se dio vježbe odvija putem upitnika na aplikaciji, a dio s osobljem prema unaprijed dogovorenom terminu u kod čamcu za spašavanje.

Mislimo da je ovaj način vježbe spašavanja izuzetno dobrodošao jer štedi vrijeme te nam ostaje više vremena za istraživanje broda i uživanje u njemu. Također je posebno prigodno za putnike koji krstare nekoliko puta godišnje.

 

E-brodski dokumenti (dnevne novine, jelovnici, cjenici)

Mnogi putnici s broda ponesu neke suvenire uz pomoć kojih s vremenom oživljavaju svoja sjećanja. Među njima su često i dnevne novine koje je osoblje ostavljalo u kabini svaki dan za vrijeme večere. Ova su vremena nažalost iza nas. Većina brodskih dokumenata kao što su dnevne novine, jelovnici i cjenici sada su dostupni u elektroničkom obliku. Na stolovima ili pultovima sada se nalaze stalci s QR kodovima (Primjer: ). Čitaju se izuzetno lako s kamerom na pametnom telefonu (neki modeli telefona zahtijevaju dodatnu aplikaciju za čitanje QR koda).

 

Unaprijed određeno vrijeme ukrcaja

Možda se pitate što je u biti ovdje novo jer je i prije vrijeme ukrcaja bilo unaprijed određeno. I to je istina, ali unatoč tome putnici su dolazili u različito vrijeme. Većina ih je stigla puno prije predviđenog vremena kako bi osigurali brži prijenos prtljage na brod i mogućnost ukrcaja među prvima.

Budući da je trenutno vrlo važno držati distancu i okupljati što manje ljudi na jednom mjestu, brodske kompanije se uvele stroge rasporede ukrcaja kako bi spriječili stvaranje gužvi na parkiralištima i u terminalima. Istovremeno će se smanjiti zastoji uzrokovani prevelikim brojem ljudi, kao i masovna okupljanja na ukrcajima, u restoranima i liftovima.

To će također kabinskom osoblju olakšati planiranje prilikom pripreme kabine za novog putnika što trenutno zahtijeva znatno više vremena zbog mjera dezinfekcije kabine.

Izvrsno rješenje za smanjenje gužvi u terminalima i na brodu. Možda će dio putnika, koji u luku stižu organiziranim prijevozom, morati pričekati duže ispred terminala zbog različitog termina ukrcaja.

 

Napredno čišćenje

Čak i prije izbijanja zaraze koronavirusom, svjedočili smo iznimnom standardu čistoće, a to je sada dodatno poboljšano. Čišćenju je posvećen veći broj osoblja, nekoliko puta dnevno dezinficiraju se predmeti koje putnik dodiruje (prekidači, ograde, zidovi, stolovi, stolice itd.). Tim za čišćenje tijekom noći temeljito čisti prazne hodnike i zajedničke prostorije dezinficijensima. U tome koriste napredne isparivače koji sadrže tekućinu za dezinfekciju. Ista vrsta čišćenja primjenjuje se na i stolovima, stolicama, sofama, ležaljkama, tepisima...

Kabine su također predmet postupka dezinfekcije. Potpuna dezinfekcija slijedi nakon što putnik završi krstarenje, a djelomična tijekom redovitog čišćenja kabine.

Neke brodske kompanije koriste uređaje za dezinfekciju koji se uglavnom nalaze samo u bolnicama. Takvi uređaji dezinficiraju uz pomoć UVC svjetla ili uz pomoć sustava za čišćenje Pure Space koji usisava zrak i pročišćava ga uz pomoć posebnih filtera. Uređaj uklanja gotovo sve bakterije prisutne u zraku i čisti kabinu u samo 3 minute.

Napredna metoda čišćenja postala je novi standard koji će gotovo sigurno ostati i u budućnosti. Apsolutno podržavamo promjenu, jer čisti okoliš pozitivno utječe na ljudsko zdravlje i ne samo da štiti od novog koronavirusa, već i od drugih brzo prenosivih virusa.

 

Poboljšana ventilacija

Vrijeme kada brodovi nisu plovili, većina brodara iskoristila je za preuređenje svojih brodova, uključujući modernizaciju ventilacijskog sustava. Prema strčnjacima, ventilacija je izuzetno važna, posebno za novi koronavirus koji, prema trenutnim znanstvenim saznanjima, također živi neko vrijeme u zraku. A budući da određene vrste kabina (unutarnje kabine, kabine s prozorom) ne dopuštaju prirodni protok zraka otvaranjem prozora, brodari su nadogradili svoj ventilacijski sustav.

Većina brodara zaustavila je rekuperaciju zraka (tj. cirkulaciju zraka između prostorija) i počela dovoditi zrak za svaku kabinu zasebno. U međuvremenu, neki koriste najnoviju tehnologiju pročišćavanja zraka UVC svjetlom ili H13 HEPA filterima. Obje metode donose izvanredne rezultate, uništavajući čak 99,95% svih patogena u zraku, veličine 0,1 mikrona ili veće. Patogen Covid-19 je čak 25% veći od ovog standarda i veličine je 0,125 mikrona. Za usporedbu, jedna ljudska dlaka je velika 75 mikrona, što je 75 000 puta veće.

S obzirom na to da svi koriste ili će u u bliskoj budućnosti koristiti istu metodu ventilacije zraka, ovaj će sustav ostati u uporabi jer se pokazao izuzetno uspješnim. Na taj će se način moći nositi s drugim patogenima koji se prenose zrakom.

 

Poboljšana kontrola zdravlja i sigurnosti

Čak i prije izbijanja koronavirusa, sve brodske kompanije koristile su upitnik o zdravstvenom stanju, koji, ruku na srce, većina njih nije ni pročitala. Pa čak i ako se netko nije dobro osjećao ili je imao prehladu, svejedno je u upitniku označio da se osjeća dobro i da ne pokazuje znakove bolesti.

Naravno, samo označavanje upitnika nije dovoljno, potreban je liječnički pregled kako bi se utvrdilo zdravstveno stanje neke osobe. Vjerujemo da će napredniji upitnici i mjerenje temperature postati standard, dok će Covid testiranje s vremenom najvjerojatnije biti uklonjeno.

 

Način posluživanja samoposlužnog restorana

Bez brige, samoposlužni restoran će gotovo sigurno ostati. Pretpostavljamo da će jedina promjena biti u načinu posluživanja. Najvjerojatnije će se postići kompromis u kojem će putnik i dalje moći hodati između postaja s hranom, a trenutni način posluživanja za stolom neće se održati.

Neke brodske kompanije, uključujući Holland America Line i Costu, koristile su ovu metodu još prije Covida. Sistem, gdje vam osoblje stavlja hranu na tanjur kad pokažete na odabrano jelo, pokazao se izuzetno učinkovitim.

Dani, kada su neki putnici uzeli komad kruha, pizzu ili voće pa ga nakon temeljitog pregleda vratili natrag, sigurno su i na svu sreću prošli.

 

Mjere koje su samo privremene

Nošenje zaštitnih maski

Kao što predviđa struka, mogućnost uklanjanja mjere obveznog nošenja maski u zatvorenom pruža se smanjenjem broja zaraženih. Većina nas jedva čeka dan kada maska ​​više neće biti dio osnovne opreme i vjerujemo da će to, s velikim padom broja zaraženih, biti moguće čak i tijekom krstarenja.

Nekako ne očekujemo da će maske postati naša svakodnevica, na način koji je bio prisutan u većini azijskih gradova i prije pojave novog koronavirusa.

 

Održavanje socijalne distance

Ljudi su društvena i emocionalna bića koja u svojoj kulturi imaju zapisane različite geste. Geste pokazuju sve, od poštovanja do izražavanja naklonosti. Zato je teško povjerovati da u budućnosti nećemo pružiti ruku, zagrliti se ili poljubiti, kao što to vole raditi naši susjedi Talijani.

Uz pad broja zaraženih i veću sigurnost od zaraze, ponovno će biti moguće međuljudsko zbližavanje. Tako se već sada možete veseliti novim poznanstvima za stolom za večerom, ležernom razgovoru dok pijuckate popodnevnu kavu ili nakon početnih koraka s novim plesnim partnerom.

 

Smanjen kapacitet putnika

Očekuje se da će s padom broja zaraženih brodske kompanije postupno povečavati smještajne kapacitete. Stoga savjetujemo da iskoristite priliku i doživite krstarenje s manjim brojem putnika, gdje nećete morati čekati u redu da biste sjeli za stol za večeru, kako biste pronašli slobodno mjesto u kazalištu ili čekali "cijelu vječnost" u terminalu na ukrcaj.

 

Mjere za koje će vrijeme pokazati

Znanost vjeruje kako će se uspješnim uvođenjem cjepiva i njegovom širokom primjenom postići  globalni imunitet, što će značiti da se više nećemo morati brinuti o zarazi i život će se vratiti u normalu. Naravno, izuzetno se radujemo tom danu, ali iz predostrožnosti radije pričekajmo potvrđene rezultate.

Iako danas ovo možda zvuči samo kao bajka, potpuno je moguće da ćemo u budućnosti ponovno normalno živjeti. Hoće li to normalno biti ono na što smo navikli prije ili će to biti neko novo normalno, vrijeme će pokazati.

Ali sa sigurnošću vam možemo reći da već s nestrpljenjem čekamo nove avanture na putovanjima!

Ova internetska stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva.
Korištenjem naših stranica slažete se s korištenjem kolačića. Za vlastite potrebe analitike koristimo Google Analytics, koji namjesti kolačiće. Više o kolačićima.

SLAŽEM SE