SIGURNO I OPUŠTENO 
NA KRSTARENJE!

Predstavljamo nove smjernice brodskih kompanija

27.08.2020.

U periodu dok brodovi nisu plovili, brodske kompanije bile su suočene s velikim izazovom. Ne samo da je cijela situacija premašila sve moguće unaprijed pripremljene krizne planove, već se u jednom trenutku činilo kao da se situacija nikada neće poboljšati.

Kada se cijeli svijet gotovo zaustavio, brodske kompanije nisu odmarale, već su tražile i proučavale rješenja kako ponovno pokrenuti krstarenja koja su sinonim za jedan od opuštenijih i sigurnijih oblika putovanja jer žele da njihovi putnici i dalje uživaju u bezbrižnom odmoru uz puno doživljaja.

 

Royal Caribbean Group i Norwegian Cruise Line

Dva velika konkurenta Royal Caribbean i NCL udružili su snage i angažirali niz svjetski poznatih stručnjaka iz područja javnog zdravlja, zaraznih bolesti, pomorstva, turizma i sigurnosti. Također osnovali su i stručnu skupinu koja se bavi zaštitom zdravlja putnika, posade i lokalnog stanovništva na destinacijama.

Na čelu te posebne skupine stručnjaka su bivši guverner Mike Leavitt i Dr. Scott Gottlieb, nekadašnji prvi čovjek Agencije za hranu i lijekove SAD-a. Zadatak skupine je pružanje preporuka brodarima o tome kako što bolje pripremiti svoje brodove za situaciju koju donosi covid-19 te kako bi što prije mogli ponovo započeti sa sigurnim plovidbama. Grupa stručnjaka već radi, a njihove preporuke očekuju se do kraja kolovoza. Obje kompanije su najavile da će preporuke biti dostupne cijeloj industriji kao alat za učenje.

Prvi čovjek kompanije Royal Caribbean Richard D. Fain rekao je u priopćenju za javnost: "Ova bolest, koju još nismo imali prilike vidjeti, prisiljava nas na razvijanje sigurnosnih i zdravstvenih standarda kakve do sada još nismo imali", dok je prvi čovjek Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. Frank Del Rio nadodao: "Uvijek smo se natjecali u ponudi koju pružamo putnicima, ali još nikad u pogledu sigurnosnih i zdravstvenih standarda. Industrija krstarenja uvijek je bila podvrgnuta strogim zdravstvenim standardima, a izazov koji predstavlja covid-19 omogućava nam daljnje poboljšanje i na tom području.”

Obje kompanije naglašavaju da je zdravlje putnika apsolutni prioritet. Oni također namjeravaju podijeliti preporuke s regulatorima i učiniti ih dostupnim vlastima kako bi mogli koristiti prikupljeno znanje i u širem kontekstu.

"Izazovi s kojima smo suočeni su složeni, a u nekim područjima će biti potrebna vrlo inovativna rješenja. Naš cilj je poboljšati sigurnost i izraditi plan kako bi se smanjio rizik od pojave covida-19", dodao je Gottlieb.

 

CLIA (Cruise Line International Association)

Od svog osnutka 1975. godine, najveće svjetsko udruženje brodskih kompanija radi na podršci u traženju dugoročnih rješenja na području sigurnosti, zdravlja i održivog razvoja krstarenja, kako bi se putnicima osiguralo najbolje iskustvo na krstarenju. U udrugu su uključene sve glavne brodske kompanije poput MSC Cruises, Costa Cruises, Norwegian Cruise Line, Royal Caribbean Group, Holland America Line, Princess Cruises, Silversea, Seabourn, Carnival, Aida, Oceania, itd.

CLIA je bila izuzetno produktivna tijekom pandemije koronavirusa, a od izbijanja koronavirusa, u uskoj suradnji s međunarodnom zdravstvenom organizacijom WHO, pružila je detaljne upute brodskim kompanijama kako bi što bolje zaštitile svoje putnike. Dakle, prema preporukama udruge, brodske kompanije prestale su ploviti kako bi zaštitile putnike od širenja koronavirusa i još uvijek slijede njihove preporuke.

Sada dok brodovi još ne plove, brodske kompanije testiraju nove ideje i koncepte koji bi dodatno poboljšali ionako stroge protokole i propise za zaštitu javnog zdravlja. Vrijedno je spomenuti davno uspostavljenu suradnju s CDC - Centers for Disease Control and Prevention (Centri za kontrolu i prevenciju bolesti) i VSP - Vessel Sanitation Program (Program higijenskih standarda na brodu) koji osiguravaju da brodovi ispunjavaju izuzetno stroge higijenske standarde. U okviru ovog programa također se obučava osoblje kojem je zadatak provjera pridržavanja svih propisa.

 

I koje su nove smjernice?

Većina brodskih kompanija provjerava temperaturu svih putnika na brodu svaki put kada se ukrcaju na brod, uveli su gotovo svuda digitalizaciju što smanjuje izravnu interakciju zaposlenika i putnika, pooštrili su higijenske standarde, uveli sigurnosnu opremu za zaposlenike i reguliraju kapacitete koji će osigurati propisanu minimalnu sigurnosnu udaljenost između putnika.

Već su dostupne neke smjernice i inovacije, a još više njih slijedi u narednim danima, tjednima, mjesecima.

 

Odgovor CLIA-e na pitanje hoće li se industrija krstarenja nakon svega moći oporaviti:

Trenutno se cijeli svijet suočava s neviđenom situacijom. Globalna industrija krstarenja zapošljava 1,17 milijuna ljudi širom svijeta. Ovaj broj također uključuje putničke agencije, dobavljače i pružatelje usluga iz svih područja. Ali svakim danom kada brodovi ne plove, oko tisuću ljudi izgubi posao. Ipak još uvijek ima putnika koji apsolutno obožavaju krstarenja i upravo to čini krstarenja tako „otpornima“ na razne izazove. U udruzi čvrsto vjeruju da će se putnici vratiti na brodove kad za to dođe vrijeme, baš kao što se vraćaju u restorane, barove, kina, kazališta i slično. Unatoč trenutnim izazovima, segment krstarenja nakon ove krize vratit će se još snažniji i bolji nego ikad.
 

 

 

Ova internetska stranica koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva.
Korištenjem naših stranica slažete se s korištenjem kolačića. Za vlastite potrebe analitike koristimo Google Analytics, koji namjesti kolačiće. Više o kolačićima.

SLAŽEM SE